Büyük
veri genel olarak ‘büyüklüğü geleneksel veritabanı araçlarının toplama, saklama,
yönetme ve analiz etme gücünün ötesinde olan’ veri seti anlamına gelmektedir.
Bu
büyük dijital veri sadece özel şirketlerin değil, bireylere daha iyi hizmet
vermek isteyen devlet kurumlarının da ilgisini çekmektedir.
Ekonominin
gücünü genç nüfusun üretkenliği ile koruyacak olan ulusların farklı öğrenim
seviyesindeki öğrencilerinin eğitim devamlılıklarını izleme ve kalite
süreçlerini denetlemeleri için kapsamlı veri analizine dayalı karar
mekanizmalarını uygulamaları kaçınılmaz bir gereksinim haline gelmiştir.
Bu
gereksinimi karşılamak için gelişmiş analitik araçların öğretme ve öğrenmeyi
iyileştirmede kullanılmaları inceleyen öğrenme analitikleri kavramı ortaya
atılmıştır.
Eğitim
sistemlerinde üretilen verinin etkin bir
biçimde bulunması, analiz edilmesi ve raporlanması gibi konular öğrenme
analitiklerinin kapsamına girmektedir.
Öğrencilerin
sosyal ağlardaki etkileşimleri, çevrimiçi sayfalardaki etkinlikleri ve mobil
ortamlardaki davranışları da öğrenme analitikleri kapsamında incelenmektedir.
Öğrenme
analitikleri yalnızca çevrim içi ders alan öğrencilerin değil, çevrimiçi ders
etkileşimi ve katılımı gittikçe artan geleneksel öğrencilerinde örgün ve yaygın
ortamlardaki öğrenme süreçlerini izlenmesi konusunda önemli bir yer
oynamaktadır.
Öğrencilerin
hem akademik(sınav, ödev tamamlama
bilgileri vb.), hem
de sosyal etkileşimleriyle(tartışma forumu
mesajları vb.) ilgili
verilerin analizi, dersi veren öğretmenlere ve okul personeline, öğrencilerin
bireysel gereksinimlerine, becerilerine ve öğrenme süreçlerine dair önemli
bilgiler sunabilmektedir.
Öğrenme
analitiklerinin tek odak noktası öğrenciyle ilgili verilerin analizi değildir.
Bireysel veri ile birlikte ders, program ya da kurum kapsamında toplanan
veriler de kapsamlı bir analiz sürecinde eğitim yönetiminden program
yürütülmesine kadar pek çok konuda verilecek kararları etkileyebilmektedir.
Öğrenme
analitikleri ile hem çevrimiçi hem de çevrimdışı ortamlardaki eğitim süreçleri,
gelişmiş veri analizleriyle yeniden yapılandırılabilir.
Öğrenme
analitiklerinin eğitim ortamında etkili biçimde kullanılabilmesi için uygulama
ve araştırma çalışmalarının birlikte yönetilmesi önemlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder