Öğrenme Analitikleri

Günümüzde kullanıcılar, üreticiler ve işletmeler hakkında milyonlarca veri gittikçe yaygınlaşan mobil ortamlar, sosyal medya siteleri, dizüstü ve tablet bilgisayarlar aracılığı ile internete girilmekte ve  farklı biçimlerdeki büyük veri olarak tanımlanan dijital bilgi kaynağını oluşturmaktadır.
Büyük veri genel olarak ‘büyüklüğü geleneksel veritabanı araçlarının toplama, saklama, yönetme ve analiz etme gücünün ötesinde olan’ veri seti anlamına gelmektedir.

Bu büyük dijital veri sadece özel şirketlerin değil, bireylere daha iyi hizmet vermek isteyen devlet kurumlarının da ilgisini çekmektedir.
Ekonominin gücünü genç nüfusun üretkenliği ile koruyacak olan ulusların farklı öğrenim seviyesindeki öğrencilerinin eğitim devamlılıklarını izleme ve kalite süreçlerini denetlemeleri için kapsamlı veri analizine dayalı karar mekanizmalarını uygulamaları kaçınılmaz bir gereksinim haline gelmiştir. 
Bu gereksinimi karşılamak için gelişmiş analitik araçların öğretme ve öğrenmeyi iyileştirmede kullanılmaları inceleyen öğrenme analitikleri kavramı ortaya atılmıştır.
Eğitim sistemlerinde üretilen verinin  etkin bir biçimde bulunması, analiz edilmesi ve raporlanması gibi konular öğrenme analitiklerinin kapsamına girmektedir. 
Öğrencilerin sosyal ağlardaki etkileşimleri, çevrimiçi sayfalardaki etkinlikleri ve mobil ortamlardaki davranışları da öğrenme analitikleri kapsamında incelenmektedir.
Öğrenme analitikleri yalnızca çevrim içi ders alan öğrencilerin değil, çevrimiçi ders etkileşimi ve katılımı gittikçe artan geleneksel öğrencilerinde örgün ve yaygın ortamlardaki öğrenme süreçlerini izlenmesi konusunda önemli bir yer oynamaktadır.
Öğrencilerin hem akademik(sınav, ödev tamamlama bilgileri vb.), hem de sosyal etkileşimleriyle(tartışma forumu mesajları vb.) ilgili verilerin analizi, dersi veren öğretmenlere ve okul personeline, öğrencilerin bireysel gereksinimlerine, becerilerine ve öğrenme süreçlerine dair önemli bilgiler sunabilmektedir.
Öğrenme analitiklerinin tek odak noktası öğrenciyle ilgili verilerin analizi değildir. Bireysel veri ile birlikte ders, program ya da kurum kapsamında toplanan veriler de kapsamlı bir analiz sürecinde eğitim yönetiminden program yürütülmesine kadar pek çok konuda verilecek kararları etkileyebilmektedir.
Öğrenme analitikleri ile hem çevrimiçi hem de çevrimdışı ortamlardaki eğitim süreçleri, gelişmiş veri analizleriyle yeniden yapılandırılabilir.
Öğrenme analitiklerinin eğitim ortamında etkili biçimde kullanılabilmesi için uygulama ve araştırma çalışmalarının birlikte yönetilmesi önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder