Mobil
uygulamalar, cep telefonlarının iletişim ve hesaplama gibi kullanım alanlarını
gittikçe genişleterek, eğlence, organizasyon, iletişim, referans ve haber gibi
pek çok işleve olanak sağlamaktadır.
Bu
uygulamalar aynı zamanda bağlam bilinçli teknolojiler ile de desteklenerek her
yerde bilişim olanağını kullanıcılara sunmaktadır.
Kullanıcılar
farklı bilişim olanakları sağlayan mobil uygulamalar son yıllarda mobil öğrenme
alanında yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetlerini çeşitlendirmiştir.
Mobil
öğrenme, fiziksel, kavramsal ve sosyal alanlarda hareketliliğe sahip olan ve
bir sürece yayılan öğrenme olarak tanımlanmaktadır.
Mobil
araçlar, öğrenmeyi destekleme süreçlerine taşınabilirlik ve sosyal etkileşim
gibi özellikleri ile önemli katkılarda bulunabilmektedir.
Mobil
öğrenmeye dayalı eğitsel sonuçların pratik önerilere ve kaynaklara aktarıla bilmeleri için öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının mobil
uygulamaların tasarım, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde yer almaları
önemlidir.
Mobil
uygulamaların eğitim sürecine entegrasyonu sürecinde pek çok pedagojik soruya
yanıt aranması gerekmektedir.
Örneğin;
Mobil
uygulamalar eğitsel süreçleri nasıl destekleyebilir?
Mobil
araçlar ve uygulamaların öğrenme süreçlerini desteklediklerine dair ne gibi
kanıtlar bulunmaktadır?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder